Remain Silent

Aku , jenis yang lagi suka menulis dari bercerita .
Dan bilamana aku punya rasa yg tak mampu aku ceritakan , disini tempat aku tuju . Tempat melepaskan rasa .

Penah punya perasaan bila hang punya banyak perkataan yg mahu dihemburkan dari rongga tekak tapi tak mampu melampiaskan ceritara pada sesiapa ?

Aku , most of the times aku lah manusia dlm kalangan yg punya rasa cenggitu .
Bukan tak punya teman berkongsi rasa , ye cuma aku jenis yg mudah percaya pada perhatian orang lain .

Manusia berbagai ragam . Ada yg mendengar sekadar penyedapkan hati kita walhal setitik pun depa tak kesah . Ada manusia yg meminjamkan telinga dgn perhatian yg bersungguh , tapi keikhlasannya kemudian dipalitkan dgn taik di belakang kita .

Aku lebih selesa disini . Mencurahkan rasa , tanpa perlu menyusahkan sesiapa . Hmm aku nampak menyedihkan ? Indeed .
Biar aku dgn cara aku , tak perlu kau peduli . Sebab aku bukan sesiapa bg kau .

Aku , memang cenggini .
Dan memang selalu lone ranger .
Aku memang masalah sikit . Tak perlu lah nak ambik peduli . Cukup kau jaga diri kau sendiri . Jaga baik baik .

No comments: