Complicated

Aku tak tahu apa 'tuah' aku dalam sesuatu hubungan antara yg namanya laki laki dan perempuan .

Rasa macam cilaka sangat perasaan sekarang nih . Lagi masuk tengah malam lepastu mainkan playlist dekat mp3 sedang asyik melayan tetiba playlist bertukar memainkan 'lagu puaka' kita .
Batin jerit , tapi tak kedengaran . Hanya esakan kecil terlepas dari rongga mulut di tengah mlm yg sunyi , menampakkan jiwa yg terseksa . Hang paham ? Penah punya perasaan cilaka macam nih ?

Manusia , begitu pantas melupakan . Umpama bau kentut petai yg berlalu pergi dibawa angin .
Aku alien . Dan aku tak makan petai . Jadik aku tergolong dalam kalangan yg sukar melupakan .

Aku nak belajar move on . Tapi selalunya rebah . Rasa gelap memeluk , dikelilingi kabus tebal . Aku terstuck dekat sini . Nak cari jalan keluar . Tapi si dungu yg punya IQ yg sama taraf dgn Orang Utan nih tak mampu nak settlekan masalah sendiri .

Aku cari ubat luka dekat pharmacy . Tapi tak jumpa . Kata salesgirl tu "kami tak punya ubat untuk luka dihati" dan aku pulang dgn jiwa yg hampa . Lukaku masih belom mampu aku ubatkan .

Eh gila ! Aku tahu takkan ada ubat sembuhkan luka dihati . Jangan hang percaya cerita gebang kuat aku nih . Bodoh kuasa empat !

"Times heal" - tu kata orang . Tapi aku alien . Dan masa takkan mampu sembuhkan alien mcm aku . Sesungguhnya takkan . Dan susah . Sebab , aku sangat complicated dlm hal hal nih . Sangat .

No comments: