Biarkan Berlalu



Heyy ouls Assalamualaikum first laa deyy !
Keyh its has been awhile since my last updated kan ? Hmm
Eh !Pernah atau tidak eyy kamu semua PUTUS CINTAFAIL EXAM, atau apa-apa yang boleh membuat kamu sedih dan kecewa ? Yang pasti, sudah semestinya kamu semua akan rasa sangat sedih. Betulkan? Eleleleleee . .Tidak perlulah nak menipu diri sendiri tau .Not good not good eheks !

Sudah semestinya kita tak dapat menerima pada mulanya.Me too !  Menangis dengan apa yang telah terjadi, sedangkan menangis air mata darah sekalipun tidak akan pernah merubah perkara yang sudah menjadi suratan.Ada juga sesetengah yang mengeluarakan kata-kata yang tidak sedap didengar untuk melempiaskan kesedihan dan kemarahan tersebut like ''ahhh rasa mcm nak mati"  , "hidup aku dah takda makna lagi dah " , "aku benci diri aku sendiri ''  blablabla and so on .

Kita terlalu memikirkan kesedihan itu sehingga kita lalai dengan perkara yang lebih penting. Tuhan,yakni Allah kita yang satu . Dia lah yang telah menetapkan segala apa yang berlaku atas kita, sesungguhnya Dia la yang Maha Mengetahui. Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Dia tidak akan menguji hambaNya di luar kemampuan mereka.

Sudahlah, berhenti dari semua kesedihan ini, hidup perlu diteruskan. Apa yang berlaku jadikanlah ia satu pengajaran untuk kita menjadi lebih matang. Betulkanlah segala kesilapan, jangan lari dari kenyataan.Awak tahu awak mampu dan aku pun tahu yang aku mampu coz imma Lady FN a.k.a The Iron Lady gittewwww kehkehkeh puiii iron sangat Atien iron sangatttt !

Pesan aku , selalu tetapkan diri pada Allah SWT . Yakin laa apa yg berlaku pada kita,semuanya rahsia Allah demi kebaikan kita sendiri . Kala diri terasa kesorangan,jangan lupa yang kita masih ada Allah . Mintaklah yang terbaik daripaNya . Insha Allah akan Dia kabulkan cuma kita belum tahu masanya doa kita akan dikabulkan . Aku pesan untuk kamu , ini pesanan buat aku jugak . Aku yang selalu lalai .Sama sama kita positifkan minda kita balik yaaa jyeahhhh !






No comments: