Result

Assalamualaikum 
Why after a week baru nak buad entry pasal result ?Jawapan mudah , '' aku belom pulih dari kekecewaan''
Kenapa kecewa ? Result terok ? Hmm boleh dikatakan dalam golongan tersebut .
Allah , such a tough week aku rasa . Berat nak terima hakikat tapi sampai bila nak meratap ?

''Result STPM macam mana ? okay''

''Hmm bole lah cukup cukup makan tuh pun kebuloq lagi''

HAHA *gelak sindir*  '' Berapa tu weh ? ''

''Pointer 2.67 . Aku 4Principal ada 1Principal A .Keseluruhannya 1A 1B- dan 2C'' titik .

''Laa 1A jaa ? ''

Jenis manusia macam ni yang selalu nak mintak penerajang dekat batang hidung . Hoi ! Bole tolong jaga hati orang lain sikit kot jangan sampai aku tenyeh pakai cabai burung . Nak dapatkan satu A 'JAA' yang hang kata tu pun dah separuh nyawa aku sedut oksigen tau ? Herghhhh .


'' Berapa ? ''
.
.
.
'' Berapa ? ''
.
.
.
'' Berapa ? ''


Yang tu part paling manusia curious to know sangat sangat tiap kali result keluar .
Hemaigadddd i was sooooo sad that time .How i wish get a good pointer and be one of best students . Dapat naik stage salam salam pelok pelok ciom ciom pengetua then turun stage call Abah first then jerit ''Abahhhh adik iz one of best student ! '' dengan gaya riang ria raya . How i wish HOW I WISHHH :'(
Dua tahun dekat Pra-U , tu impian aku sebenarnya . Impian nak tebus kekecewaan Abah masa aku SPM dulu *sigh

Masa tengok semua kawan kawan yang best student turun stage , rasa sayu giloss tapi aku cool lagi .
Then Hazzirah datang , 
''Atien , pointer hang sama dgn aku . Aku tgk dkt slip panjang td''
''Huh ? siyes ? berapa ? ''
''2.67''
Dan time tuh rasa mcm dunia gelap gelita . Rasa mcm lost and aku sorang sorang dalam dunia ni tak ketahuan hala sama ada nak menangis atau bersabar .
Mungkin pada orang lain 2.67 tuh dah cukup memadai , tapi TAK bagi aku .Result trial aku lagi tinggi pointer dia kot . Aku asyik pikir dekat mana silapnya sampai jadi macam ni ? Aku dah all out semua tapi kenapa STILL tak berpihak pada aku ?
Kemudian aku diam , cuba kumpul kekuatan balik . Tempek senyuman plastik dekat muka , bangun dari kerusi berjalan ke arah kaunter untuk ambil slip .
Dan handphone pun bertalu talu berbunyi tanpa henti dari hamba hamba Allah yang CARING SANGAT NAK TAHU PASAL RESULT .
Then aku pick up the call semua aku maki suruh tunggu nanti aku call balik . Puas hati !

Bukak slip , tengok result , yaa Alhamdulillah syukur aku tak lupa panjatkan kepada Allah SWT sebab nasib aku baik lulus dengan 4 Prinsipal tanpa gagalkan mana mana subjek . Paling terkejut beruk bila Sejarah bole dapat A terkangkang 4.00 terus ! Alhamdulillah tak penah penah dapat A pun kan .
Cuma sedih , PA dgn BM boleh pulak pegi ke C hmm .Tapi Alhamdulillah jugak bila call Abah bagitau result , suara abah ceria jaa .Terharu sebenarnya bila Abah ucap ''Tahniah'' kuat kuat . Terasa mcm dah tebus sikit kecewa Abah dulu .

Eyla , kecewa sesangat dengan result dia . Pujuk dia berhenti menangis sampai takda ruang langsung untuk aku menangis pulak . Siang tuh pujuk Eyla , sikit pun aku tak terasa nak menangis pasal result . Semuanya semata mata nak pujuk Eyla .
Tapi malam , ye malam . Sedihnya Allah saja yg tau .

Aku pulun pujok orang , tapi orang lain tak tahu pun yang aku pun perlukan pujukan .
Ada sapa sapa datang pujuk aku ? TAK . Tadak sorang pn . Even AH pun .
Tahu mcm mana sedihnya ? Tak . Mesti ampa pun tak paham .

Malam tuh belum habis lagi kecewa Eyla and me like always cuba tenangkan dia








Pandai nasihat orang tapi diri sendiri pun tak terpujuk .



Yang si abang aku ni tak habeh habeh mintak depa campak aku dekat uitm Merbok =='
haihh abang oi abang oi



Sista in law suggested mintak kos yg related dgn sejarah
Dah apply mintak Universiti Malaysia Sabah untuk kos Sejarah . Doa doa laa moga dapat .Jauh pun tak apalah janji mampu sambung belajar lagi .


conversation between me and akak sebelom pegi amik result pagi tuh .




Kak Su which iz akak's friend pun try nak sedapkan hati . Thanks kak su





Late at night pun lil cousin cuba nak sedapkan hati
Tapi budak matriks ni 4flat kot . Malu ahh dia adik aku kot but he's better than me :'(







Thanks Kak Zati sebab concern ^___^





Alang iz abang Alissa and NOT 'that Alang' that you people used to know tuh . Hat tuh sejarah hitam k diam!


Alhamdulillah again lepas dah jatuh tersungkur ciom bumi now aku boleh bangkit then jerit ''hoi PUTUS ASA tu tak sesuai lah untuk seorang FATIN NAZIRA . paham ? ''
and insha allah imma strong enough to face all this .
Mohon Allah permudahkan segalanya . Amin Ya Rabbal Alamin .


Doa saban waktu moga aku ikhlas dan redha terima takdir Allah .

1 comment:

Unknown said...

cedih kak nad baca. tak mo la sedih2 dahh. yg dah lepas biar lepas k..hadap ape yg mendatang ni pulak. all da best dik :)