Heart Without Beat

Assalamualaikum 
Allahu such a tough week rasanya but Alhamdulillah finally boleh manage dengan baik .
Praise to Allah then.

So motif utama harini nak cakap pasal PERPISAHAN .
Betul kata orang perpisahan mati itu tidaklah sesakit perpisahan hidup.
Yaa sekurang kurangnya perpisahan mati itu kita tahu pisahnya nyata sebaliknya pulak dengan pisah hidup nih . Kebarangkalian untuk bertaut kembali adalah 50-50 wallahualam semuanya rahsia Allah .

Berpisah dengan orang yang kita kasihi,sayangi,cintai bukanlah sesuatu yang mudah . Yes i admit and i know it hell yeahhh sebab perasaan cinta sayang plus perasaan nak kembali bersama tu kuat mengekori bayang bayang diri kita . Susah kan ? Hmm

Sememangnya perasaan bila putus cinta nih boleh mematahkan semangat diri buat seketika waktu . Kadang kadang tu rasa mcm Ya Allah hilang keyakinan diri , asyik mengelamun kenang nasib diri , susah hati , nangis sana soksek sini , dah terasa hidup nih lifeless sangat sangat .Yaaa sakit tu sakit .Pedih tuu pedih .Apatah lagi untuk kali kedua yg sememangnya kita harap sangat sangat berbeza dengan yg sebelumnya .
Tentu sekali rasa kesorangan . So jalan mudah kita pilih untuk meluahkan perasaan kita dekat kawan kawan rapat yg kita percaya .
Tapi,bila dah terlalu lama berselubung duka ,sedih , orang pun dah naik JELIK nak dengar kita punya kisah yg tak kesampaian tu . Dari buad orang naik muak , lebih baik kita mula muhasabah diri .
Pulihkan hati pulihkan semangat .

Lawan perasaan kecewa
Well , aku pun tak sepandai mana dalam bab bab nih tp aku just cakap mengikut pengalaman laa eyy .Kita org perempuan nih selalu sangat nak self suffer , self pity lama lama .Padahal orang lelaki bukan peduli pun . Memang lah susah nak terima hakikat berpisah dgn org yg kita sayang , aku pun sama jugak . Aku menangis berjam jam kot sampai rasa nak putus urat mata nih haa . Tapi duhai hati,kuatlah please sayang .Too young to be so sad laa sayang .Aku ambil masa lebih kurang seminggu baru nak dapat pulihkan keyakinan . Esoknya,aku bangun tido and aku rasa i had enough dengan perasaan sedih nih . Suka tak suka aku kena lawan . Lawan supaya aku boleh rasa sikit sisa bahagia yg tertinggal . Alhamdulillah berjaya walaupun belum pulih sepenuhnya . Kau gila ? putus cinta mana bole main sembuh cepat2 mcm melepaskan kentut ahhhh nikmatnya gittewwww .Nih kategori lawak lucah ke loqlaq nih Atien ? =.='

Ambil sebagai pengajaran
Satu hal lagi,kita lihat perpisahan nih dari sudut yg positif . Kenapa berlakunya perpisahan ? Salah kita atau salah si dia ?Tak tahu . Kalian nilailah sendiri kes kalian . Kalau bagi kes aku , yaa kami mengutip kesalahan kami disana dan disini sedikit . Nak kata salah si dia sepenuhnya, tak juga . Aku punya kelemahan,aku jugak ada salah aku .Mcm tu jugak sebaliknya .Masing masing punya salah .Salahnya mungkin aku tak boleh nak paham penat dia,masalah dia,ketegangan kerja yg dia hadapi.Aku belom mampu jadi yg terbaik utk dia.Salah dia?mungkin dia tak paham yg disini perlukan perhatian disana,salahnya dia terlalu mengambil mudah perasaan seorang gadis.Masing masing pikirlah sayang.Pengakhirannya ? tak pasti . Masih bergantung tanpa tali . Yaa part paling SEKSA rasanya .Kenang balik salah kita , salah dia . Lepastu perlahan lahan ubahkan .Moga kita mampu jadi insan yg lebih baik insha Allah .

Percaya dengan ketentuan Allahhuwataala
Tetapkan hati,percaya apa yang jadi nih semuanya datang dari Allah .Kenapa Allah pisahkan kita ? mungkin belom waktunya kita berkasihan ,mungkin belom waktunya kita mampu bagi komitmen pada hubungan kita,ataupun mungkin kita tak pandai nak menghargai nikmat kebahagiaan yg Allah bagi sebab tu Allah tarik balik kebahagiaan dari kita buad sementara waktu. Itu kita kena renung renung sendiri laa kan ? Ambuih kemain ey Atien bercakap .Mcm kena batang hidung sendiri pulak kan nyenyenyenyeee .

Doa
Satu satunya cara adalah dengan meminta supaya hati kita kembali tenang utk kita kembali menjalankan rutin mcm biasa . Lepaskanlah semuanya pada Allah .Yakin pada Allah .Andai ada jodoh,tadak sapa pun boleh tolak bukan ?


Wahai OTAK , aku minta maaf sebab selalu penatkan hang pikir benda luar petala alam,serabutkan hang dengan segala bagai masalah .
Wahai HATI ,aku minta maaf jugak.Aku selalu gagal lindung hang dari terus terus terluka . Aku selalu gagalkan jaga hang dari terus disakiti . Maaf sangat sangat .




p/s : Dan untuk AWAK , thanks for everythings . Mcm yang saya cakap,andai kita masih berjodoh tidak sesekali saya menolak awak .Sebab saya tahu awak lelaki yg baik,saya tahu awak mampu bahagiakan saya.Walaupun bukan sekarang insha Allah satu hari nanti .Tapi andai kata tidak berjodoh, kalau kita terjumpa dekat mana mana,tolong jangan mengelak dari saya . Pandang saya dan ingat lah , gadis yg berdiri depan awak nih adalah gadis yg akan selalu sayangkan awak Lillahi Taala dan gadis ini jugak akan selalu mendoakan kesejahteraan awak . Gadis ini jugak mendoakan supaya awak akan berjumpa dengan seseorang yg akan selalu menjadi yg terbaik dimata awak dan akan selalu membahagiakan awak.Sebab gadis ni,tak mampu nak buat awak bahagia .Bagi saya,mengenali diri awak satu hal yg paling membahagiakan dan terima kasih atas rasa sayang antara kita selama nih :')

No comments: