Kerja

Assalamualaikum ! kum apa kum bat , bat apa batmen , men apa mentol , tol apa tola , la apa laksa , sa apa satu , tu apa tunang , nang apa nangka , ka apa kayuuu , yuu apa YOU BODO ! ehh ehh sorry terkutuk pulak . Almaklumlah lama dah tinggal zaman sik sik boom boom nie . Tah bebudak sekarang nie main ke tidak lagi permainan genre cemni kan . Yelahh sekarang kan zaman PS , Ipad bagai . Sohaiii kenapa tetiba nak cakap pasal sik sik boom boom nie ? k cut a crap !

Since now dah masok seminggu jugak lah aku dah start kerja setelah hampir one and half year tak kerja sebab sambung masok Pra-U . So tempat baru , environment baru and alhamdulillah laa aku bole 'kamcing' laa dengan kerja nie .Okay laa kerja cari pengalaman sebelom sambung study lagi . Kalo tak kerja kau nak suruh aku bina badan ternak lemak jaa kaa dekat rumah selama 9 bulan ?




Aku TAK PERNAH kerja cashier doe ! 
Memang seram jugak laa bila kena jaga counter . Bila depa suruh aku jaga counter jaa tobat lillah aku lari tak cukop tanah . Tak-mau-ceq-jaga-counter ! phewwww =.='


This iz how the shop looks


Ouhh yaa meet my rakan sekerja . Aicehh !



This is Ezza . She's my ex-classmate . Actually kenal dia dah lama since dekat Amanjaya dulu tp start jadik kawan rapat pun masa sama sama jejak Pra-U Bandar laa tapi she had to quit from Pra-U sebab ada masalah sikit . So dia laa yg tolong recommand kan kerja nie dekat aku kalo tak till now pun belom tentu aku dapat cari kerja lagi kot !



This is Salman . Hahaha k k i know apa yang hampa tengah pikir . Mesti ingat dia nie 'bangsa lain' kan according to his name ? nyenyenye memula aku pun ingat macam tu jugak laa bila Ezza mention nama dia . I asks Ezza '' that Salman tu ****** ka ?'' then Ezza cakap ''Heyyyy dia tu melayu laa''
upsss haha ! Piepel always wanto jugde by their appearance kan ? Sorry Salman ! bhahaha !
k aku memang fails lah kalo bab bab nak buad ramah tamah dengan LELAKI nie . Dengan sedara lelaki aku yg lain pun aku macam berat mulut nak cakap apatah lagi dengan lelaki ajnabi yg stranger bagi aku . Lagi lahhhhh berat mulut aku nak cakap .Maybe he'll thinks yg aku nie stok bebudak perasaan bagus yg sombong mak yus kan ? aaalantokkk ekau lah ! Sue me , i wont care ! AH pun dah kena dengan aku masa memula jejak Pra-U dulu . Mana taknya asyik dok tanya nama aku jaa . Jelingan maut jugak aku kasi dekat dia . Haaa amek kau ! Last2 sekali aku pulak yg TERjatuh cinta delat si AH tuh hikhikhik  *malu*



This is kak Jevitha . She's Indian . Wehhh tak payah gagah nak bagitau laa Atien oi . Tengok nama dengan penampilan pun orang dah tau yg she's Indian . So what ? suke hati bapak tiri jiran tokwan aku lah nak bagitau ka dak . Blog aku . Yang kau kesah sangat apa hal ? nak gadoh jom masok gelanggang arrr * sinting lengan baju , perghhh gengster gua*
K kak Jevitha banyak bagi tunjuk ajar pasal selok belok kedai selama nie but bila time mintak aku jaga counter jaa , mencicit aku lari . Mulut dia pun sama membebel huahuahua .



K abaikan orang gila yang kebosanan nie =.='
eh AH , kenapa suka perempuan mcm atien nie eh ? 
AH jawab '' sebab Atien adalah LADY FN yang CUTE''  *k semua muntah hijau*
wahahahaha



That day Eyla datang melawat kawasan dengan Syamsul then bawakkan pastri dari my favourite pastry shop ' JUST BREAD'
Tenkiu Eyla for those eggs tart yg yummy nyumm nyumm tu . I know you love me kan Hiks


Not all the times kedai ada customer . So penuhilah masa terluang anda dengan membaca sambil ditemani Eggs Tart yang Cik Eyla kasi . Ouhh heaven !
Eh , novel JAJA & DIN nie bukannya kebudakkan and berlandaskan cinta semata mata .
Hmm later i'll tell uouls bout this novel yang buad aku menangis masa baca like siyesly !!!


Well hello there ! I'm Mister Kachak !
Bonjour peipel !

So dalam kebosanan , i made this untuk isi masa lapang jugak .
How boring i am dekat kedai =.='


Salman asks me masa aku tengah buad benda alah nie '' In love dengan sapa tuuuu'' sambil buad muka sengih sengih .
me jawab '' suka hati lah in love dengan sapa pun'' see ??? how rude i am . Tak boleh orang nak beramah langsung . Kesian budak Salman tuh wahahahaha padan muka !






Keep calm dear , dont be sad even you got da cloudy cloud
Apa saja aku dok merepek nie =.='



I do loves cupcake . Yess i do i do i do do do do dooo



AH , you're my heartbeat and i love you hiks *katup muka*



So sekarang Outpost Sg Petani tengah buad promosi 'Back To School' dimana kami memberikan potongan harga sebanyak 20% kepada pelanggan melalui voucher yang diberikan . Setiap pembelian melebihi RM50++ boleh menggunakan satu voucher serta mendapat hadiah percuma lagi . Lumayan bukan ? So apa lagi adik adik yang nak masuk ke sekolah tu jangan lupa ajak mak bapak datang ke kedai kami dan habiskan bonus gaji mak bapak adik adik dengan membelikan pakaian sekolah dan juga uniform kokorikulum beserta beg dan kasut baru . Hooorayyyy best bukan ?
Ouhh yaa tak lupa juga kepada abang abang serta kakak kakak anggota POLIS , TENTERA DARAT ,BOMBA ,RELA dan sebagainya , kami disini juga menjual kelengkapan uniform anda dan juga peralatan yang diperlukan seperti kapak untuk menetak kepala penjenayah dan sebagainya . Tidak lupa jugak peralatan untuk bercamping . Jadi datanglah beramai ramai ke OUTPOST SG PETANI untuk membeli dah belah . Aicehhh dah bole jadi jurucakap Outpost dah aku nie *Bos , gaji bulan nie lebih sikit k*

No comments: