Trust and Trusted

Percaya dan dipercayai . Dalam satu satu hubungan tu kata orang lah kan bukannya kata Voldermort *lawak yg tak lawak* bebenda mcm nih merupakan tunggak asas kejayaan sesebuah hubungan . Lets say kalau kau bercinta tapi kau tak percaya kau punya pasangan maka dengan itu kau boleh berambus jauh jauh ! Pasalnya ? yaa lah kalau kau asyik curiga tahap nazak dengan pasangan kau,mesti asyik pikir bebenda yg tak betul jekkk . Kadang kadang kau imagine ja mcm benda tu wujud padahal semuanya hanya dalam khayalan kepala hotak kau disusuli dengan bisikan sang iblis durjana fuhhh fuhhh kau memang terjebak bro !

Selalu jaa laa member member aku mengadu masalah rumah separuh siap depa dengan boyaprenggg depa dan selalunya berkisarkan haa kejadah ini lah yg sedang aku perdebatkan *debat sangat* Elehhh bajet ahh Atien ckp pasal trust and trusted pulak . Macam mana pulak trust and trusted hang dalam hubungan ?

k berok gua kasi tahu lu satu benda yg gua rasa buah hati dan juga bakal suami gua tak penah tahu pun pasal gua . Gua nih sebenarnya seorang gadis yg innocent *muntah darah* sebabnya ? Gua nih laa hamba Allah yg paling mudah nak percaya dekat orang . Tak payah nak uji uji gua , lu tengok muka gua yg selalu kena prank nih pun mesti lu orang tahu gua selalu kena hancingggg dgn kawan kawan gua sebab mudah sangat percaya kata kata orang .

Okay macam dalam hubungan 'istimewa' , jujur aku cakap aku nih ada trauma sebenarnya dalam nak memberi kepercayaan pada insan yg aku sayang gittewwww tapi choppppp !!! Tu tak bermaksud TAK ADA KEPERCAYAAN dalam hubungan tu . Macam ni laa ey ,aku nih kuat berdrama sebenarnya . Bila aku menghidu mcm ada benda yg tak sedap yg 'dia' buat , aku mula acah acah ''ouhhhh camni hang buat kat aku ,sampai hati hang nohhhh''  padahal gua percaya dia doh ! 

Aku nih mudah dipermainkan sebenarnya sebab tu aku suka sangat main pendam pendam apa yg aku rasa . Hati aku cakap lain , tapi otak aku pikir dan suruh mulut aku pulak cakap cem lain .
Aku sebenarnya bila memilih , aku dah letakkan kepercayaan . Cuma,sebab trauma yg aku alami few years ago membuat kan aku takut nak tunjukkan kepercayaan aku tu dan aku lebih selesa biar 'dia' pikir yg aku memang tak percayakan dia . Bila ada saja satu satu tindakan yg aku pikir mencurigakan aku main tembakkkk jaa walhal aku percaya aku tahu dia bukan macam apa yg aku pikirkan . Yaa mcm yg aku cakap lah susah untuk aku tunjukkan kepercayaan tu tapi tak apa base tu ada dalam hati so macam tak kisah jaa laa sebab i know you you know me and thats enough .

Sebab tu bila aku shoot dia , aku marah dia , marah aku tu ke laut jugak lepas beberapa ketika sebabnya ? Sebab kepulunan aku nak tunjukkan betapa aku tak percaya dia tapi aku cool lepastu sebab 'yeah i know him . He wont do liddat to me'

No comments: