Getting Over It

Ada orang cakap "wah mudahnya ganti cinta . Lepas hilang satu boleh ganti dengan yg baru . Murahnya cinta dia " HA HA HA kelakorrrrr ..
Bagi aku , self pity tu tak bagus . Suffer diri sendiri lama lama tu tak bagus .
Tak tau pada orang lain , tapi bila aku selalu self pity aku sedang merosakkan sebahagian dari hidup aku . Diri tak terurus , macam mati laki padahal hekelehhhh patah hati je pun . JE-PUN hokeyy ..

Benda yang buat aku lagi kuat nak MOVE ON and GET OVER IT adalah bila rasa 'tak diperlukan' tu makin meninggi . So buat apa nak waste time untuk seseorang yang tak mampu nak menghargai diri kita sedangkan kita berhak untuk rasa bahagia mcm orang lain . Kesian hati , sudah lama sangat pendam rasa . Sudah lama sangat tanggung sakit . Tak salah biarkan hati kita gembira . Tak salah .

Aku tinggalkan benda yg aku rasa susah aku nak buat dulu by pretending like i-dont-even-care .
Alhamdulillah after the 'recession' and 'slump' situation , i manage myself well and live good . Sangat bagus . Aku buang semua . Sebab aku dah ambik keputusan yang aku takkan tinggalkan sedikit pun . Sikit pun tak . Sebab aku belajar dari rasa sakit . Sakit yang buatkan aku jadik gadis yang lagi kuat . Dan untuk pengajaran ini , terima kasih sebab jadikan aku gadis yg kuat . Aku bangga dengan diri aku .

Baling belakang , tengok diri aku yg sekarang , YA . Aku sangat bahagia .
Bahagia dengan hamba Allah yang masih sudi mahu membahagiakan aku .
Yang sudi terima segala kekurangan aku .
Yang sudi melayan segala kerenah huduhku .
Yang sudi melayan segala perangai gila gila aku .
Yang sudi melayan rajuk dan marah aku .
Untuk itu , terima kasih sang Superhero .
Jujur aku bahagia denganmu *senyum*



No comments: